Medvedji česen in kruh iz konzerve

Čemaž je od nekdaj prisoten na našem prostoru, ga je pa tekom let izrinil t.i. kitajski česen (Allium sativum L.) – naš navaden česen. Če je res kitajski, ne vem, ker nisem uspela preveriti, je pa dejstvo, da se čemaža pri nas skoraj ne uporablja.

Za kaj gre? Gre za t.i. divji ali medvedji česen (Allium ursinum), medvedji bojda za to, ker naj bi se medved hranil z njim prvi mesec po zimskem spanju. Je ena najbolj čistilnih rastlin in tako kot navaden česen, velik naravni antibiotik. Po okusu je močnejši in bolj izrazit kot njegov sorodnik česen, uporabljamo pa predvsem liste. In liste z lahkoto požvečimo že med nabiranjem. Zgleda pa takole:

cemaz1

cemaz2

več čemaža

Po krajšem nabiranju in občudovanju čemaža v naravi, smo se odpravili do našega gostitelja, ki nam je poleg omake/namaza iz čemaža postregel še s kruhom iz konzerve! Tudi nam ni bilo jasno kaj za vraga je kruh iz konzerve, dokler pred nas ni postavil prav navadne konzerve, jo z odpiračem odprl in stresel ven valjnat kruh.
kruh iz konzerve

se kruh iz konzerve

cemaz3

cemaz na kruhu


10 comments

  1. nevem tocn kje ga je speku’… dobro vprasanje

    bi dala vprasaj in klicaj, pa je klele na madzarskem precej cudna tipkovnica

    cemaz …pejt ga na boc nabirat, v sencne gozdove pa je zihr taprav. spinaca bo pa naslednjic, k ga vec naberem

    Všeč mi je

  2. hmm, tjašulja, a ti si jedla kruh iz konzerve, pa nisi vprašala, kako je to narejeno??? :)))
    po moje bi 99% ljudi tega sveta najprej to zanimalo! :)))

    a je konzervo pred vami odprl ali je bila odprta? po moje je namesto pekača, da pride ta okrogla oblika ven. to bom probala, le rob me skrbi – ker se bo zataknilo, če kruh vzhaja…???

    Všeč mi je

  3. ne bom nehala, ker mi je zanimivo:) spekel ga je v konzervi, ki jo je prej ali kasneje zaprl? kako pa? in zakaj. če jo je sploh zaprl…?

    ker tudi jaz pečem kruh, mi je zanimivo zaradi oblike, ne zaradi konzerviranja, ker po moje bi ratal trd? jaz ga dam v zmrzovalnik “konzervirat”.

    Všeč mi je

Komentiraj

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.